Lista tytułów z wydawnictwa "Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach"

10 | 20 | 30
Wyniki wyszukiwania
Znaleziono 291 pasujących rekordów dla kryteriów wyszukiwania 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
The Economics of Fiscal Competition, Artur Walasik, Jolanta Gałuszka

The monograph attempts to answer to crucial questions of the essence of the confluence of local public finance and corporate finance. Why local authori ties are ready to compete for limited and mobile source of taxation? How distinguish and what determine their ability and propensity to compete? What make local jurisdiction attractive for business location? And how localisation of business is related to both liquidity and profitability of firm? Because of the problem in question is twofold, the monograph is comprised of two complementary parts. First part ... więcej

Networking akademicki jako czynnik produktywności pracowników naukowych,

Głównym przedmiotem niniejszej pracy są relacje zachodzące pomiędzy networkingiem, po-dejmowanym przez pracowników uczelni zajmujących się problematyką biznesową, a pro-duktywnością naukową tych pracowników. Niniejsza praca składa się z pięciu rozdziałów oraz aneksu. Trzy pierwsze rozdziały prezentują rozmaite perspektywy teoretyczne związane z networkingiem i produktywnością naukową, a rozdziały 4 i 5 przedstawiają ... więcej

Dynamiczne modele specjalne Nowej Ekonomii Geograficznej, Adrianna Mastalerz-Kodzis

Głównym celem monografii jest przedstawienie wybranych elementów metodyki Nowej Ekonomii Geograficznej w ujęciu ilościowym, w szczególności dynamicznym i stochastycznym, a także uogólnienie metodologii analiz czasowo-przestrzennych o elementy procesów ruchu Browna, a także zastosowanie przestrzennych pól losowych do badania zjawisk i procesów gospodarczych zachodzących w przestrzeni geograficznej. Monografia składa się z sześciu rozdziałów. W rozdziale ... więcej

Public Relations. Doskonalenie procesu komunikowania,

Prezentowana publikacja jest kolejną pracą w cyklu monografii poświęconych zagadnieniom teorii i praktyki public relations. Każdy tom ilustruje aktualne trendy praktyczne, jak i priorytety badawcze. Niniejszy wolumen koncentruje się na dwóch istotnych kierunkach badawczych: public relations w przestrzeni publicznej oraz zagadnieniu społecznej odpowiedzialności. W monografii omówiono wiele istotnych problemów PR. Pierwsza część jest próbą wskazania nowych obszarów ... więcej

Zarządzanie wiedzą marketingową w strukturach sieciowych sektora produktów informatycznych, Izabela Sztangret

Praca składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter czysto teoretyczny i obejmuje definicję oraz charakterystykę wiedzy i wiedzy marketingowej, modele sieci wartości ujęte przez pryzmat zarządzania wiedzą oraz koncepcje budowy wiedzy marketingowej przez przedsiębiorstwa w relacjach z partnerem i klientem. Rozdział drugi poświęcono systemowi i narzędziom zarządzania wiedzą marketingową. W rozdziale trzecim scharakteryzowano kategorię ... więcej

Systemy zarządzania jakością produktów. Metody analizy i oceny, Krystyna Lisiecka

Treścią pracy są metody oceny i analizy systemu zarządzania jakością. Książka składa się z czterech rozdziałów. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano modele zarządzania organizacją przez jakość oraz systemy zarządzania jakością produktów. W rozdziale drugim opisano metody analizy i oceny systemów zarządzania jakością (SZJ); wyróżniono i omówiono audyty oraz przegląd kierownictwa. W rozdziale trzecim przedstawiono ... więcej

Zjawiska i procesy w gospodarce światowej i jej podsystemach,

Pierwsza część monografii obejmuje kwestie dotyczące szczególnie trudnej sytuacji gospodarki światowej na obecnym etapie jej ewolucji, wywołanej wybuchem światowego kryzysu finansowego, którego ostatecznych konsekwencji ciągle jeszcze nie znamy. Pogłębione analizy w tym zakresie dotyczą już nie tylko skutków tego kryzysu, ale w szczególności ocen skuteczności wybranych działań podejmowanych zarówno na szczeblu globalnym, jak i regionalnym oraz ... więcej

Analiza i ocena funkcjonowania kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych, Dorota Adamek-Hyska, Tomasz Lis, Aleksandra Szewieczek, Marcin Tatoj, Katarzyna Tkocz-Wolny

Zasadniczym celem przedstawianej monografii jest analiza i ocena systemu kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych w świetle obowiązujących regulacji prawnych oraz dorobku różnych dyscyplin naukowych. W rozdziale pierwszym wskazano istotę i ewolucję pojęcia kontroli zarządczej w sektorze publicznym. W rozdziale drugim zaprezentowano analizę porównawczą kategorii pojęciowych: kontrola zarządcza, audyt wewnętrzny, audyt zewnętrzny. W ramach ... więcej

Osoba starsza w perspektywie społeczno-pastoralnej,

Publikacja dotyczy osoby starszej w perspektywie pastoralno-społecznej i jest wynikiem dialogu, który odbył się na Wydziale Teologicznym Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach 5 maja 2016 r. w ramach ogólnopolskiej konferencji naukowej. Jak zwykle na tych spotkaniach, podejmowana tematyka wymykała się spod sztywnych reguł klasyfikacji naukowej. Pojawiały się bowiem wątki nie tylko ekonomiczne, teologiczne czy socjologiczne, ale także filozoficzne i etyczne. Ta interdyscyplinarność ... więcej

Procesy kreowania wartości w strukturach sieciowych,

Celem badań zawartych w publikacji była analiza procesów kreowania wartości w heterarchicznych organizacjach sieciowych. W pierwszym rozdziale zidentyfikowano elementy, atrybuty i zadania sieciowego modelu biznesu. W drugim rozdziale scharakteryzowano procesy tworzenia relacji kompetencyjnych między partnerami sieciowymi. Trzeci rozdział zawiera analizę zasad pozyskiwania, utrzymywania i intensyfikowania relacji w ramach portfela klientów organizacji sieciowej. Czwarty rozdział identyfikuje wyznaczniki efektywności ... więcej

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>
 
 
 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa SŁOWOSFERA akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier